Przy okazji pytanie do użytkowników w/w programu, macie problem z komunikatem "com port latency too high"? U mnie niestety cały czas wystepuje i uniemożliwia dłuższe połączenie z ABS i AIRBAG. Z ECU mimo tego łączy się bez problemu.
zmień w ustawieniach portu czas opóźnienia na 1 i będzie ok...
Też mam podobny problem, praktycznie cały czas pokazuje mi się ten komunikat.
Gorsza sprawa, że chciałem zrobić tak jak pisze Mario1979, czyli zmienić opóźnienie portu na 1, ale niestety u mnie chyba nie ma tej opcji i nie mam gdzie tego zmienić. W zaawansowanych ustawieniach portu mogę jedynie pozmniejszać bufory, nic poza tym.
U mnie też nie można ustawić opóźnienia. Myślę że taki przypadek dotyczy laptopa w którym jest na płycie głównej hardware'owy COM choć nie jest wyprowadzone złącze. (choć pewności nie mam)
Dobra teraz do rzeczy, Posiadam stilo JTD 115 koni z 2003 i chce kupić kabel. Tylko po przeczytaniu chyba wszystkiego co jest w sieci na temat kabli i po różnych opiniach ciągle nie wiem czy moje stilo ma OBD2 czy OBD1.
Tylko czy od będzie dobry? proszę o odpowiedź kogoś kto ma JTD poniżej 2004 i czy za pomocą takiego kabelka się połączył ze swoim czterokołowym przyjacielem
Z góry dziękuję za odpowiedź.....
A ten watek ww ktory sie wypowiadasz czytales? Byly tutaj linki do aukcji itd.
Kabel VAG KKL USB niebieski, wtyk OBD2 _________________ You make it, we break it!
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 306 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pabianice Posiadane auto: Fiat Stilo, 5D, Dynamic, 1,6 + LPG, 2002r.
Piwa: 23/3
Wysłany: Pon 25 Sty 2010, 09:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Tania diagnostyka .
poldi_com napisał:
U mnie też nie można ustawić opóźnienia. Myślę że taki przypadek dotyczy laptopa w którym jest na płycie głównej hardware'owy COM choć nie jest wyprowadzone złącze. (choć pewności nie mam)
Faktycznie do łączenia używałem laptopa (HP Compaq 6310), ale w tym kompie w ogóle nie ma żadnego sprzętowego COMa, są tylko porty USB. Nie mam do końca pewności, ale raczej nie ma w nim "ukrytych na płycie" COMów, sprawdzałem programem Everest, który pokazuje całą konfiguracje komputera. Tak więc nie wiem, ale to chyba jest zły trop.
Temat bardzo ciekawy i też mam chęć pobawić się takowym programem plus odpowiednim interfejsem diagnostycznym... Po porannej niemocy z odpaleniem auta postanowiłem oczyścić klemy i "kikuty" od akumulatora, ale po ponownym podłączeniu akumulatora i odpaleniu auta (za pomocą kabli i prądu pożyczonego z innego auta) wyskoczył mi Pwr. Steer Fail i wspomaganie padło... podejrzewam ze to tylko błąd w komputerze i po wykasowaniu wszytsko wróci do normy.
Dobra teraz do rzeczy, Posiadam stilo JTD 115 koni z 2003 i chce kupić kabel. Tylko po przeczytaniu chyba wszystkiego co jest w sieci na temat kabli i po różnych opiniach ciągle nie wiem czy moje stilo ma OBD2 czy OBD1.
Tylko czy od będzie dobry? proszę o odpowiedź kogoś kto ma JTD poniżej 2004 i czy za pomocą takiego kabelka się połączył ze swoim czterokołowym przyjacielem
Z góry dziękuję za odpowiedź.....
ja mam stilo jtd 2003 i ono nie ma obd2... mam też ten niebieski kabel i za jego pomocą łącze sę z autem... ELM327 niestety z tym rocznikiem nie zagada..... _________________ Fiaty nie gubią oleju.... one znaczą swój teren.....
Dzięki kasyx, oczywiście, że czytałem. Ale czytałem również masę innych wypowiedzi ze OBD2 do JTD poniżej 2004 nie pasuje....
Zaryzykuję i kupuję. Pozdrawiam.
Bierze sie to z tego ze dopiero od 2004 roku stosowanie OBD2 jest obowiazkowe. Wczesniej jednak mozna bylo montowac i czesto producenci to robili.
Np taki passat z '98 juz mial wtyk OBD2. _________________ You make it, we break it!
Witam Panów
Jako że temat jest bardzo ciekawy proponuje aby ktoś z praktyków, czyli osób którzy już dokonali modydfikacji VAG-a i za jego pomocą dokonali diagnostyki ECU, ABS, AirBag, TRW i innych steroników umieścili stosowny tutorial w dziale manuale.
W ten sposób usystematyzujemy i podsumujemy temat. Rozwiejemy również wątpliowści co do łączenia pinów złącza OBD2. Dobrze by było aby owy tutorial był poparty fotkami.
Prawdę mówiąc, takiego auta z takim silnikiem tam nie wymienia, ale Palio 1,2 16V ma chyba taki sam silnik. Nie wiem jak z innymi podzespołami. Można zadzwonić i popytać. Ja nabyłem sprzęt Multiskaner który ma obsługiwać Opla, BMW, Fiata, ale fiata do 99r Również mam do LPG. Dotarło to dzisiaj do mnie. W najbliższym czasie przetestuję i postaram się tu na forum opisać co i jak działa, czy wogóle działa. Mam ten: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=20&prodid=170
i ten do gazu: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=123
I zobacz jeszcze tu http://www.dte.com.pl/polish/fs_lista.htm i tu znajdziesz jakie silniki Fiata i z jakimi sterownikami obsługuje. To że, silnik jest w innej masce zamontowany nie znaczy, że go nie zdiagnozujesz. To zależy od programu, a nie całkiem od urządzenia.
doblo 1,2 16V ma taki sam sterownik jak moja albea więc pewnie da rade to połączyć z programem, tylko gdzie szukać złącza diagnostycznego, bo pod maską jest tylko takie 3pin a nad bezpiecznikami w kabinie nic nie widziałem? _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Brawo, i o to wlasnie chodzilo. W Stilo bedzie troche inaczej bo bedzie mozna dodac wspomaganie na pinie 9 ale ogolna zasad jest taka sama. _________________ You make it, we break it!
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 245 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1,9 JTD 115 rok 2003
Piwa: 9/6
Wysłany: Pon 25 Sty 2010, 15:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Tania diagnostyka .
Fajnie jak któryś z szanownych kolegów zrobi taki kabelek strikte do stilo. Aby można było testować wszytsko łącznie ze wspomaganiem i porobi dokładne fotki... myślę, że nie jedna osoba byłaby skłonna wynagrodzić trud tego kogoś. Bo kupić kabelek i popsuć to nie sztuka... ja czekam z niecierpliwością. Pozdrawiam.
Good news!
Gość się rozszalał i jest już nowa wersja programu 1.6. Oto dodatkowe opcje :
History:01/26/2010 - Version 1.6
- Added Bosch Motronic M1.5.5 support
- Added Bosch Motronic ME7.3.1 support
- Added Bosch Motronic ME7.3H4M support
- Added Hitachi MPI support
- Added Siemens MY99 Airbag support
- Added TRW MY99 Airbag support
- Added ALLIED MY97 support
- Added BREED MY97 support
- Added more EDC6C39 functions
- Fixed IAW49F communication
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.