Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 218 Skąd jesteś (miejscowość / region): GRUDZIĄDZ Posiadane auto: FIAT PUNTO II GO !
Piwa: 3/32
Wysłany: Pon 08 Lut 2010, 19:22
Temat postu:
Szum/ hałas tarcia w przednim zawieszeniu.
Witam,
Znowu mam problemy z hałasem (szumem) w przednim zawieszeniu. O co chodzi. Otóż podczas jazdy słychać w kabinie szum zgodny z obrotami kół. Taki sam hałas był kiedy śnieg nagromadzony w nadkolu ocierał o opony. Śnieg oczywiście usunąłem ale hałas jest nadal. Oczyściłem klocki i tarcze . Jest czysto i nic nie ociera.Występuje podczas rozpędzania samochodu silnikiem, podczas hamowania silnikiem, na luzie też.Lekkie przychamowanie , skręcania ostre w lewo lub prawo nie mają wpływu.Ten szum ginie tylko wtedy kiedy obroty silnika dopasowane są do prędkości jazdy samochodu. Lekkie przyśpieszanie lub zdjęcie gazu powoduje wzrost szumu. Co myślicie : przegub czy łożyska ?
Wydaje mi się, że gdyby przegub to hałasowałby głośniej przy skręconych kołach i rozpędzaniu i chyba nie byłoby o podczas jazdu na luzie.
Napiszcie co sadzicie o tym.
Pozdrawiam _________________ bumar1
Re: ( Fiat Punto ) Szum/ hałas tarcia w przednim zawieszeniu.
unieś najpierw jedno koło i na podniesionym włącz silnik i 3 lub 4 bieg i posłuchaj co się dzieje, to samo powtórz dla drugiego koła i przekonasz się czy obydwa łożyska do wymiany czy wystarczy jedno
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 319 Skąd jesteś (miejscowość / region): z internetu Posiadane auto: fiat palio weekend 1.4 el lpg
Piwa: 21/4
Wysłany: Pon 08 Lut 2010, 20:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Szum/ hałas tarcia w przednim zawieszeniu.
Przegub zewnętrzny zachowuje się tak jak napisałeś czyli słychać go najczęściej na skręconych kołach lub przy ostrym ruszaniu ale przegub wtedy wydaje z siebie taki charakterystyczny dźwięk "terkotanie". jest jeszcze przegub wewnętrzny który szumi podobnie do łożyska w kole ( tu niema znaczenia czy jedziemy na wprost czy skręcamy ale ma duże znaczenie czy przyspieszamy czy hamujemy silnikiem), na luzie powinien być wcale lub bardzo delikatnie słyszalny, przy przyspieszaniu (obciążeniu) mocno a w skrajnych przypadkach nawet wydaje podobne "terkotanie" jak przegub zew. Łożyska wydają taki dźwięk który możemy porównać do "gwizdu", również najbardziej słyszalne są przy obciążeniu ( ruszanie, przyspieszanie lub hamowanie silnikiem). Łożysko możemy zdiagnozować podnosząc koło do góry i obracając nim (poczujesz wtedy bądź delikatny opór- koło nie będzie kręciło się tak swobodnie jak powinno , bądź usłyszysz ten świst). Łożysko można również zdiagnozować po tym, że grzeje nam się podczas jazdy któreś koło (ale wtedy musimy być pewni że hamulce nam nie trzymają). Myślę, że te info. w jakiś sposób powinno Ci pomóc bo inaczej to ciężko będzie komuś z forum jednoznacznie opowiedzieć na twoje pyt. jak się nie słyszy ani nie widz. Jak nie znajdziesz przyczyny to pisz a jak znajdziesz to się pochwal co to (info dla pokoleń ). _________________
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 218 Skąd jesteś (miejscowość / region): GRUDZIĄDZ Posiadane auto: FIAT PUNTO II GO !
Piwa: 3/32
Wysłany: Wto 09 Lut 2010, 21:17
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Szum/ hałas tarcia w przednim zawieszeniu.
Dziękuję za podpowiedzi. Jak tylko zrobi się choć trochę cieplej wypożyczę jakiś garaż i zerknę do tych kół. Wiem, że trudno jest coś radzić tak na odległośc ale potwierdziliście moje przypuszczenia. Jak zobaczę co i jak odezwę się na forum. Myślę, że będą dodatkowe pytania i liczę na dodatkowe podpowiedzi.
Pozdrawiam _________________ bumar1
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 218 Skąd jesteś (miejscowość / region): GRUDZIĄDZ Posiadane auto: FIAT PUNTO II GO !
Piwa: 3/32
Wysłany: Sro 10 Lut 2010, 13:23
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Szum/ hałas tarcia w przednim zawieszeniu.
No więc dzisiaj byłem w garażu. Zdiagnozowałem ten szum..Mieliście rację to jest łożysko przednie od strony kierowcy. Zdjąłęm koło, zcisk hamulcowy i rozpędzałem koło na 3 i 4 biegu. Im szybciej tym głośniej.
Teraz mam następne pytania. Wiem, że być może też będzie trudno na nie odpowiedzieć ale pytam:
1.Jak długo moge jeździć z tym łożyskiem ?. Musze zrobić dwie trasy po 100 km. Czy wytrzyma to.(koło podniesione do góry na luzie obraca się prawie bez oporu).
2. Czy dam radę sam wymienić to łożysko w garażu. (nie jestem zielony. Do tej pory wszystko robiłem sam przy aucie: wymiana rozrządu, świec, oleju,klocków hamulcowych, przegubu od drążka kierowniczego itd)
Jeżeli można prosić wpunktach jak to zrobić. Czy potrzebne sa jakieś spec. narzędzia.
Z uwagi na koszty i przede wszystkim jakość usług wolał bym unikać serwisu za wszelką cenę.
Pozdrawiam _________________ bumar1
Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 319 Skąd jesteś (miejscowość / region): z internetu Posiadane auto: fiat palio weekend 1.4 el lpg
Piwa: 21/4
Wysłany: Sro 10 Lut 2010, 13:40
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Szum/ hałas tarcia w przednim zawieszeniu.
Jeśli łożysko nie stawia oporów ( nie zgrzyta) a tylko szumi to można jeszcze na nim jakiś czas jeździć, myślę , że te 200 które musisz zrobić to bez problemu. Jeśli chodzi o wymianę to myślę, że dasz radę (nie jest to zbyt skąplikowane dla kogoś kto ma ogólne pojęcie o mechanice. O wymianie łożysk na forum jest bardzo dużo obszernych tematów więc poszukaj ( szukaj ogólnie do fiata bo schemat jest we wszystkich podobny ). Powodzenia przy wymianie. _________________
Dołączył: 22 Sty 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: Punto II 1,2 2001
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 09:49
Temat postu:
Chrupanie podczas ruszania i jazdy po nierównej powierzchni
Witam wszystkich forumowichów, jestem posiadaczem samochodu Punto II 1,2 2001r. Problem jest następujący podczas ruszania i jazdy po nierównej powierzchni z lewej strony ( od kierowcy ) słychać chrupanie, czy to może być wina przegubu wewnętrznego lub zewnętrznego?
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 218 Skąd jesteś (miejscowość / region): GRUDZIĄDZ Posiadane auto: FIAT PUNTO II GO !
Piwa: 3/32
Wysłany: Sro 22 Sty 2014, 12:23
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Szum/ hałas tarcia w przednim zawieszeniu.
Przyczyn może być kilka. Ja najpierw sprawdziłbym dokręcenie śrub od kół . Koniecznie podnosząc każde koło i dopiero sprawdzając.Później zamocowanie hamulca. Później łożysko Na końcu przegub. Przy uszkodzonym przegubie podczas ruszania im większy kąt skręcenia kół tym większy hałas. Też miałem takiego punciaka z przebiegiem 160 000 i z przegubami nie było problemów. Sprawdź gumową osłonę tego przegubu. Jeżeli jest uszkodzona no to może faktycznie przyczyniło się do uszkodzenia przegubu.
Otwórz jeszcze maskę i solidnie pobujaj autkiem. Może to zupełnie coś innego. Może górne łożysko amortyzatora (ja wymieniałem trzykrotnie ).
Pozdrawiam _________________ bumar1
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.