na trasie 60 km temperatura jaką osiaga to max nieco powyżej 50 stopni..To chyba nie jest ok?Po mieście wszystko jest wporządku -temperature normalna.Co moze być przyczyna tego i jaki koszt ewentualni naprawy.
Ja też mam w swoim cieniasie ten problem - na postoju grzeje do 90 a w czasie jazdy temperatura spada. Termostat wymieniałem 3 razy - więc to nie to, zasłanianie wlotu powietrza też niewiele daje. KrOOpekkk - piszesz, o termostatach do Aisanow - jak to termostaty zależą od gaźnika czy jest jeszcze inny termostat oprócz tego na donym wężu?
Jeszcze coś mi przychodzi do głowy - umiejscowienie czujnika temperatury - czy to nie jest tak, czujnik przekłamuje, bo o ile sie nie mylę to jest umieszczony nad wydechem, który się nagrzewa i na postoju, kiedy powietrze idzie do góry ogrzewa tenże czujnik?
Pozdr.
Witek[/list]
Ostatnio zmieniony przez J23pl dnia Pon 26 Lis 2007, 21:35, w całości zmieniany 1 raz
Proponuję sprawdzić termostat przed zamontowaniem - było o tym co nieco na forum. Można jeszcze sprawdzić czy nie jest popsuty termostat w filtrze powietrza ale to ma mały wpłayw + czy macie rurę doprowadzającą ciepłe powietrze do filtra.
A ja jeszcze podrążę - czy problemy z niedogrzaniem maja tylko cienkusie z zamontowanym Aisanem? Czy to czasem nie jest tak, że na taki stan rzeczy ma wpływ fakt, że termostat do niego jest inny i obieg wody też? Bo to nie jest problem za wcześnie otwierającego sie termostatu - wtedy łapałby szybko jakąś określoną temperaturę i ją trzymał, zresztą jak sie otworzy termostat wtedy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły, a ja sprawdzałem - jest zimny, na wskaźniku 50 - 60 stopni p kilkunasto minutowej jeździe i wtedy ogrzewanie działa sprawnie, ale właśnie potrzeba tych kilkunastu minut a do 90 wzrasta tylko na postoju i ty jest zagwozdka - dlaczego? Czy to możliwe, żeby kilka minut na postoju tak podnosiło temperaturę silnika, a kilka minut jazdy tak go schładzało, zasłanianie chłodnicy niewiele pomaga jeśli w ogóle - wiec co?
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2007, 00:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) termostat
Witam. Ja miałem identyczny problem. Zasłaniałem chłodnice tekturą, kombinowałem i nic z tego,. Wreszcie kupiłem sam wkład termostatu, wymieniłem i wszystko działa jak należy, Okazało się, że mój termostat wogóle sie nie zamykał, non stop miałem otwarty i tylko na postoju - w korku dochodziła temp do 90st, teraz jak jeżdzę to mam srednio 85-80 st.
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2007, 13:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) termostat
Wkłłąd czy do Aisana czy do Fos'a czy Webera jest identyczny, Byćmoże różni się sama obudowa termostatu. Choć tego w książce nie wyczytałem
Ja mam AISANA i wkłąd kupiłem najzwyklejszy, troche sie namęczyłem przy wymianie, bo wszystko był otakei zasyfione w środku, ze stary wkład nie chciał wyjść Ale teraz jestem zadowoly I o ile cieplej w aucie
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 27 Lis 2007, 13:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) termostat
Hehe, jasne Wiec tak, ja miałem małe problemy, ale to nic Pojechałem na działkę bo tam mam kanał (najlepiej to na kanale zorbić bo nie tzreba kombinować i sie schylać).
- Wchodzisz od auto,
-spuszczasz płyn chłodniczy
-luzujesz te srubki co trzymają obudowe termostatu i lekkko ją odhylasz - wylatuje woda z bloku silnika
- odkrecasz te gumowe wezyki od obudowy termostatu i wychodzi sz z nią spod samochodu
- potem ściągasz tą spręzynke zabezpieczajaca co jest na samej górze od wewnątrz - takie kółko rozcięte
- i teoretycznie teraz powinno samo wszystko wypaść, ale u mnei był taki syf, ze nie dalo si etego nawet siłą wyciągnąć (w srodku jest taki kołnież - wygląda jak zakrętka od napoju z dziurami/wsadzona do srodka, pod nim jest sprężyna i na dole jest sam termostat). Ja pomogłem sobie śrubokrętem, młotkiem i dużą iloscia sily i musialo wyjsc Troche si epokrzywil ten kołniez , ale i tak był w westawie nowy
- potem wszystko czyscisz dokladnie , zeby nie było syfu w srodku i skłądasz wszystko w odwrotnej kolejnosci czyli termostat->sprężyna->kołnież-> spręzyna zabezpieczajaca i potem montujesz do rakiety i powinno dzialac
U mnie dziala i jeste m zadowolony : D Jak cos to pisz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.