Tak jak w temacie. Wymieniłem sprężyny z przodu, bo jedna pękła (lewa strona). Kupiłem je na allegro http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1034241219 Po montażu przód auta wyraźnie wyżej stoi. Moje pytanie; Czy to normalne i czy z czsem się ułoży?
Przy opuszczaniu i podnoszeniu na podnośniku, jest bardzo niewielki skok między samochodem na podnośniku i jak luźno stoi na ziemi. Myślicie, że zostały mi sprzedane inne sprężyny niż te, które zamówiłem?
Tak. Tylko proporcja między przodem a tyłem jest duża. Z przodu około 15 cm od koła a z tyłu około 10 cm.
Jak wcześniej było mniej więcej tak http://www.youtube.com/watch?v=lft8VMBHJBU (film zapożyczony z yotube jako poglądowy). To teraz jest jakieś 8 cm wyżej. Czy to normalne? _________________ Rafał
Stilo sprzedałem AND 2010. Szkoda było go trzymać. Nowy nabywca śmiga. Co dzień go widze
ja specjalnie zakładałem kyb żeby mi się stilon podniósł kapke ci opadnie ale nie za wiele. mi zależało na tym żeby ograniczyć przycierki, michy szkoda.
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 38 Skąd jesteś (miejscowość / region): stalowa wola Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD 115 km 3d
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 20 Maj 2010, 18:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Po wymianie sprężyn (przód)
Norma, tył po tylu latach też pewnie trochę osiadł . a sprężyny jak i amortyzatory z przodu siadają z powodu ciężkiej jednostki napędowej . Ja bym się cieszył że przód jest na tyle wysoko żeby przecierek nie robić . _________________ nie probuj pic kawy tak jak ja bo co to ci to da nie dla ciebie ta ka-wa
ok 3 tyg temu zakladalem te same sprezyny - pekla mi prawa (i rozciela opone )
tez mam duzo wyzej przod - i bardzo sie ciesze z tego powodu.
po jakims czasie sprezyny sie troszke ulozyly i samochod nieznacznie osiadal, ale i tak jest wyzej niz poprzednio.
teraz sie zastanawiam czy nie kupic sobie na tyl - podoba mi sie jak jest wyzej (i przy okazji twardziej)
Zgadza się. Dobrze, że przód się podniósł, ale teraz wizualna proporcja między przodem a tyłem nie za bardzo mi się podoba. Jak kolega napisał, to pewnie nic innego nie pozostaje jak wymienić z tyłu i bedzie wtedy oka. _________________ Rafał
Stilo sprzedałem AND 2010. Szkoda było go trzymać. Nowy nabywca śmiga. Co dzień go widze
na alegro sprzedaja sprerzyny ktore pasuja niby od 1.2 do 1,8 a wedlug katalogu sa inne nawet do stilo 1.6 z klima i inne bez klimy kupilem niby takie jak powiiny byc ale przy zakladaniu byly problemy bo wygly sie jak banan czeski film ale pod ciezarem sie ulorzyly:)
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 334 Skąd jesteś (miejscowość / region): Giżycko Posiadane auto: Było: CC700, 1997/1998, AISAN, PUNTO 1.1 S 1998r., Ford Mondeo MK2 1,8TD 1999. Obecnie STILO 1,9JTD MW 115KM 2003R
Piwa: 16/3
Wysłany: Pią 23 Lip 2010, 19:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Po wymianie sprężyn (przód)
Witajcie!
Zastanawialem sie niedawno nad nowym postem dotyczacym wysokosci przodu naszych aut.
Otoz - nie chcac sie chwalic - w Gizycku sa ludzie ktorzy opatentowali sposob na stale podniesienie przodu STILO. Skorzystalem z ich uslug i jestem MEGA zadowolony. Praktycznie kazde STILO w Gizycku jezdzi o ~ 3cm wyzej, niezaleznie od stanu sprzezyn czy amorkow.
Koszt takiej zabawy to 300zl, a efekt nie do opisania. Spokojnie moge wjezdzac na wyzsze krawezniki, moge podjezdzac samymi oponami pod kraweznik i nie ma zadnej ocierki.
Wczesniej mialem nawet taki ból, ze na koleinach oslona silnika mi szurala, a teraz NIE.
Specyficzne uczucie jest przy wsiadaniu i wysiadaniu - jak z terenowki , noge trzeba nisko stawiac na ziemi .
Nie mam 100% pewnosci czy jeszcze ktos to robi w Polsce, ale wiem ze chlopaki maja mnóstwo telefonow z Polski: "Jak Wy to robicie?" - wlacznie z Autoryzowanymi Serwisami Fiata .
Taki bajer na pewno przyda sie zima, jak na parkingach zalegaja zaspy zgarnietego sniegu, albo glebokie koleiny. Wiadomo: plastik zimny = plastik polamany. A tak zawsze kapke wyzej.
Mierzyłem przed i po:
1. Ziemia - srodek nadkola: ~3.2cm wyzej
2. Ziemia - dolna czesc listwy odbojnej czarnej na zderzaku ~3.5cm wyzej
3. Ziemia - gumowa oslona pod zderzakiem ~3.3cm wyzej
Wartosci sa okolo bo ciezko bylo mi to mierzyc - mialem kiepska miarke
Praktycznie kazde STILO w Gizycku jezdzi o ~ 3cm wyzej, niezaleznie od stanu sprzezyn czy amorkow.
Koszt takiej zabawy to 300zl, a efekt nie do opisania.
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 334 Skąd jesteś (miejscowość / region): Giżycko Posiadane auto: Było: CC700, 1997/1998, AISAN, PUNTO 1.1 S 1998r., Ford Mondeo MK2 1,8TD 1999. Obecnie STILO 1,9JTD MW 115KM 2003R
Piwa: 16/3
Wysłany: Pią 23 Lip 2010, 19:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Po wymianie sprężyn (przód)
Ale kto mowi ze jest cos zrobione ze sprezynami??
Chlopaki opracowali sposob wytoczenia aluminiwych tulejek dystansowych. NIestety nawet ich nie widzialem . A oprocz tulej robia cos jeszcze, ale za czorta nie wiem co.
Sprezyny nie pekaja. Znajomy jezdzi juz tak jakies 4 lata i nic. Jest Super. _________________ Pozdrawiam:
Chlopaki opracowali sposob wytoczenia aluminiwych tulejek dystansowych. NIestety nawet ich nie widzialem . A oprocz tulej robia cos jeszcze, ale za czorta nie wiem co.
Sprezyny nie pekaja. Znajomy jezdzi juz tak jakies 4 lata i nic. Jest Super.
Są takie gumy, które się wkłada między zwoje sprężyn co daje taki sam efekt, tylko pewnie na krócej...
2 - gume (lub tuleje z poliuretanu, alu itp itd) wklada sie pod/nad sprezyne (lub i nad i pod) - cos jak np. tu http://i39.tinypic.com/vq3y91.jpg (aukcja numer 1151877391)
z tego co sie orientuje - oba przypadki bardzo negatywnie wplywaja na zywotnosc sprezyn ze wzgledu na skracanie skoku sprezyny (choc moim zdaniem sposob 2 jest lepszy bo sprezyna mimo iz zduszona pracuje wszystkimi zwojami)
w 1 przypadku sprezyny nie pracuja wszystkimi zwojami co moze powodowac pekanie w miejscach gdzie gumy sie nie zalozy
Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 399 Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Sob 24 Lip 2010, 06:01
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Po wymianie sprężyn (przód)
a zmiana charakterystyki pracy sprężyn ???? wszystko super, tylko po co ci konstruktorzy obliczają , badają, testują ??? a może by tak kupić terenówką ? elementy zawieszenia nie są po to by eksperymentować - czy ci fachowcy policzyli momenty sił występujące po " przeróbce"?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Zawieszenie-układ hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.