mam pytanie odnośnie immobilizera, czy da się obejść immo w moim ducato ? , samochód raz zapala raz nie, przeczyściłem styki - nic to nie dało... i teraz to już wogóle niechce zapalić nawet nie mam jak do serwisu przyholować ... lub czy macie jakieś pomysł co by było nie tak ? jedynie co działa w samochodzie to kontrolki,
Czy da się obejść, to tak jakbyś zapytał "czy da się ukraść auto". W 2003 z silnikiem JTD, immo jest zintegrowane ze sterowaniem silnika i bez PROFESJONALNEJ ingerencji nie jest to możliwe.
"Wariujące" wskaźniki sugerują ogólny problem z elektryką / zasilaniem, a to dość trudno zdiagnozować.
faktycznie , to pierwsze zdanie źle zabrzmiało... dlatego cofam je, może zacznę od początku ? miałem małą stłuczke zimą, wyciagłem aku i tu był błąd, zapomniałem doładowywać co 1.5 miesiąca - efekt ? z 12.3 V dawał ledwie 7 V , samochód stał bardzo długo ale gdy naładowałem aku i podłączyłem to wszystko "prawie" działało jedynie rozrusznik nie kręcił immo było ok ( kontrolka pojawiała się i gasła ) długo nie czekalem i wymieniłem aku na większy i wtedy zaczeły się schody, kontrolka immo wogóle się nie zaświeciła , pompka nie dawała paliwa, jedym słowem elektryka padła... myślałem że to immo blokuje. Przytrzymałem kluczyk na zapłonie przez 30 sec wtedy wszystko jakby powróciło do normy ? pompa dawała paliwo , kontrolka immo zaświeciła się i gasła, reszta elektryki też działała rozrusznik krecił( światła dmuchawa itp. ) na krótko ? gdy spróbowałem drugi raz wszystko padło ... zostały jedynie kontrolki ( zauważyłem że wogóle nie świeci się kontrolka z immo...) no i rozrusznik , przeczyśiłem klemy i wszystkie styki , nawet przy immo dalej padaka,
" Niech wrzucają jeszcze więcej elektroniki do samochodów to nawet Mac Gyver nie da rady !! "
dzisiaj z samego rana dałem się do samochodu, interesuje mnie jeden bezpiecznik, a właściwie jego brak, podpisany jest jako Grundlegender IE -Service 20 A ? gdy go włożyłem, to samochód odpalił jakby nigdy nic, za trzecim podejściem znowu ten sam problem... i mam pytanie, czy wy też macie takie bezpieczniki ? czy może zostawić te gniazdo puste
Ostatnio zmieniony przez marcinm89 dnia Sro 16 Cze 2010, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Jak ludzie mają Ci pomagać kiedy nawet nie wiadomo co tam jest za silnik, z lewej strony uzupełnij info o aucie, i napisz symbol tego bezpiecznika np. F22.
F22 pełni funkcję zasilania centralki wtrysku silnika, nie wiem jak silnik mógł pracować z wcześniej wyjętym bezpiecznikiem. Prawdopodobnie problemem jest uszkodzona (naprawiana) centralka lub jej zasilanie, zacznij sprawdzanie od prawidłowości działania przekaźnika T09 (jego załączania) po przekręceniu stacyjki i tym samym istnienia napięcia na F11, F22, F17, dobrze by było sprawdzić czy to napięcie jest na odpowiadającym konektorom w złączu centralki ECU.
Zwróć uwagę czy załącza się pompa paliwa.
Czy w czasie tych problemów rozrusznik kręci ?, gdyż centralka ECU nie ma wpływu na możliwość kręcenia rozrusznika, a jeżeli nie kręci to może być problem ze stacyjką.
Problemem mogą być też złącza (konektory), zaśniedziałe, skorodowane, należałoby je traktować preparatami Kontakt-S i Kontakt-S61.
Poniżej masz wycinek schematu zasilania centralki silnika ECU, dalej skopiowany opis funkcjonowania sterowania silnika.
Możesz kombinować, jak pojawią się jakieś nowe konkrety to pytaj, może się coś wyjaśni
Opis funkcjonowania
Centralka sterowania silnikiem M010 steruje i reguluje cały system elektronicznego zapłonu i wtrysku.
W skrzynce w komorze silnika B001 znajdują się bezpieczniki F02, F11, F17, F18, F20, F21, F22 oraz przekaźniki T19, T09, T10, których zadaniem jest zabezpieczanie i sterowanie zasilania centralki sterowania silnikiem M010 i różnych czujników i elektrozaworów.
Główny przekaźnik wtrysku T09 steruje całym układem: jest on wzbudzany sygnałem sterowania (masy) pochodzącym ze styku 13 złącza A centralki M010 i doprowadza, w wyniku powyższego, zasilanie:
na styk 4 tej centralki, poprzez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F17 znajdującym się w B001;
na styk 5 tej centralki, poprzez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F22 znajdującym się w B001;
do czujników: L005, L062, L030, K041, L085;
do termorozrusznika O004.
Przekaźnik pompy paliwa T10, znajdujący się w B001, zasilany jest w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F21.
Jest on wzbudzany sygnałem sterowania (masy), doprowadzanym ze styku 24 centralki M010 i doprowadza zasilanie do elektrycznej pompy paliwa i miernika poziomu EPIC N041.
Styki 1 i 2 są M10 połączone z masą.
Przekaźnik podgrzewania oleju napędowego T19 jest zasilany w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F20.
Jest on wzbudzany sygnałem sterowania (masy), doprowadzanym ze styku 110 złącza B centralki M010 i doprowadza zasilanie do grzałki podgrzewającej olej napędowy O020.
Przekaźnik J131 steruje zasilaniem grzałki termorozrusznika O004. Zasilanie przekaźnika doprowadzane jest z obwodu zabezpieczonego bezpiecznikiem F11. Ze styku 15 złącza A centralka sterowania silnikiem M010 wzbudza, za pomocą sygnału masy, cewkę przekaźnika J131. Zasilanie do grzałki O004 doprowadzane jest bezpośrednio z akumulatora w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F02.
Alternatywnie, podgrzewanie oleju napędowego realizowane jest przez system HEAT-FLANGE. System umożliwia podgrzewanie powietrza na wejściu do kolektora ssącego za pomocą grzałki żarowej. Przekaźnik J131, po otrzymaniu sygnału masy z centralki silnika M010 - styk 15 złącza A - doprowadza zasilanie, bezpośrednio z akumulatora, do urządzenia grzejnego O003. Odpowiedni bezpiecznik F74 zabezpiecza obwód zasilania przed obciążeniem oporowym.
Centralka sterowania silnikiem otrzymuje więc sygnały z różnych czujników, a zatem utrzymuje pod kontrolą wszystkie parametry pracy silnika.
Czujnik temperatury silnika K036 jest połączony z centralką sterowania silnikiem M010 poprzez styki 82 i 83 złącza B.
Czujnik natężenia przepływu powietrza K041 zasilany jest w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F11 B001, ze styku 88 M010 odbiera napięcie odniesie. Jest on zasilany przez centralkę ze styku 97 M010 i przesyła na styk 89 sygnał proporcjonalny do natężenia przepływu powietrza. W K041 znajduje się także czujnik temperatury powietrza, który przesyła sygnał temperatury powietrza na styk 86 M010.
Pedał przyspieszenia K055 jest wyposażony w dwa zintegrowane potencjometry - jeden główny i jeden zabezpieczenia.
Do pierwszego zasilanie i sygnał masy doprowadzane są odpowiednio ze styków 78 i 76 M010 i przesyła odpowiedni sygnał na styk 77. Do drugiego zasilanie i sygnał masy doprowadzane są odpowiednio ze styków 81 i 79 M010, a sygnał przesyła na styk 80.
Elektrozawór EGR L030 steruje recyrkulacją spalin; zasilany jest w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F11 i jest sterowany sygnałem doprowadzanym ze styku 16 złącza A znajdującego się w M010.
Elektrozawór na korpusie przepustnicy L062 dzieli i zamyka przepustnicę, na przykład przy wyłączeniu silnika; zasilany jest w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F11, a sterowany przez sygnał doprowadzany ze styku 15 złącza A znajdującego się w M010.
Zasilanie zezwalające na otwarcie wtryskiwaczy N070 doprowadzane jest ze styków 117 (cylindry 1 i 2) i 118 (cylindry 3 i 4) M010.
Centralka sterowania silnikiem przesyła polecenie do wtryskiwaczy N070 ze styków 119, 120, 121 i 114 odpowiednio dla cylindrów 1, 2, 3 i 4.
Ze styków 99, 100, i 102, 103, 104 centralka kontroli silnika M010 łączy się odpowiednio z czujnikiem obrotów
K046 i z czujnikiem fazy K047.
Patrz E4020 LICZNIK OBROTÓW
Ze styków 9 i 10 złącza A, centralka sterowania silnikiem M010 podłączona jest linią typu CAN z centralką ABS M050 - styki 29 i 30 -.
Ze styków 21 i 14 złącza A centralka sterowania silnikiem M010 steruje włączaniem lampek sygnalizacyjnych w zestawie wskaźników E050 w przypadku nieprawidłowego działania układu wtrysku.
Opis
Aby zwiększyć ochronę przed próbami kradzieży, stosowany jest elektroniczny system blokady silnika nazywany "FIAT CODE 2".
Kluczyki wyposażone są w urządzenie elektroniczne "Transponder", które przesyła zakodowany sygnał do odpowiedniej centralki elektronicznej "CODE". Jeżeli przekazany kod zostanie rozpoznany jako "ważny", centralka pozwala na uruchomienie silnika.
Kod wykorzystywany w "dialogu", który jest realizowany za pożrednictwem anteny, zmienia się przy każdym uruchomieniu ("rolling code"); w związku z tym, kodu tego nie można skopiować nawet za pomocą skanerów elektronicznych..
Centralka CODE oraz centralka sterowania silnikiem wymieniają między sobą informacje dotyczące kodu pobranego z włożonego kluczyka; jeżeli kod tego kluczyka jest włażciwy, centralka sterowania silnikiem uaktywnia funkcję włączenia silnika.
Cały system jest zabezpieczony specjalnymi bezpiecznikami umieszczonymi w skrzynce bezpieczników w komorze silnika i w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą, a dodatkowo przez bezpiecznik maxifuse znajdujący się w centralce akumulatora.
Opis funkcjonowania
Wyłącznik zapłonu H001 jest zasilany za pomocą kluczyka na styk 2 złącza A; obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem maxifuse F70, znajdującym się w centralce akumulatora B099, oraz dodatkowo przez bezpiecznik F03, umieszczony w skrzynce bezpieczników w komorze silnika B001.
Po ustawieniu wyłącznika zapłonu w położeniu MAR, zasilanie, za pożrednictwem obwodu zabezpieczonego bezpiecznikiem F16, znajdującym się w centralce B001, przekazywane jest do centralki sterowania silnikiem M010, styk 58 (styk B4 złącza A dla silników 2.0 Bz).
Za pożrednictwem urządzenia transponder P091, centralka CODE M020 odbiera kod włożonego kluczyka, i sprawdza, czy jest on włażciwy poprzez porównanie go z kodami znajdującymi się w jej pamięci wewnętrznej.
Jeżeli kod jest włażciwy, centralka CODE M020 uaktywnia centralkę M010 umożliwiając uruchomienie silnika w momencie, gdy zostanie ono zażądane, i jednoczeżnie powoduje włączenie odpowiedniej lampki sygnalizacyjnej znajdującej się na zestawie wskażników E050, poprzez połączenie z masą styku 2 swojego złącza B.
Poddaje sie, wołam speca od elektromechaniki , sprawdzałem bezpieczniki F22 F17 i F11 wszystkie mają napięcie , sprawdzałem też styki czy nie są przesniedziałe, dam znać co to było jak przyjedzie elektromechanik ,jeszcze raz dzięki za pomoc i schematy
Elektromechanik ma czas dopiero w nast. tygodniu przyskoczyć więc dłubie sam, i chyba znalazłem... w miejscach gdzie ma być masa (-) jest prąd ?? 4.5 V na poniższym obrazku zaznaczyłem w których miejscach znalazłem prąd
wyczyściłem też skrzynke bezpieczników tą pod maską, mokra była ?? popsikałem kontakt S, ma ktoś jakiś pomysł gdzie może być zwarcie
rysunek jest dosyć maly , większego nie znalazłem
dobra mam , masa ( - ) się zgubiła ponieważ miejsce gdzie przykręca się gruby przewód do karoseri było niedokręcone - chyba zapomniałem poprzykręcać jak czyściłem , jak to mówią ? diabeł tkwi w szczegółach
tak , samochód nie miał masy, ponieważ styk nie miał kontaku z karoseria- nie był dokońca przykręcony ( dlatego odpalił tylko raz), wyżej pisałem iż w miejscach gdzie powinna być masa bylo 4.5V ? sprawdzałem skąd bierze się te napięcie - odłączająć przewody z aku, nie wiem jakim cudem ale przewód który idzie z aku do skrzynki bezpieczników pod machą dawał napięcie na karoserie ? teraz jest już wszystko ok samochód pali za każdym razem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.