dziś podpiąłem się pod komputer, aby popatrzeć na wartości mojego silnika w parametrach programu FiatEcuScan. Nie znalazłem podobnego tematu, także postanowiłem założyc ten, aby osoby, które się znają na tym wszytskim wskazały nieprawidłowe wartości w moim stilonku.
Jednocześnie temat ten - tak myślę - pomoże innym użytkownikom, którzy będą mięć podgląd jakie powinny być prawidłowe wartości.
Auto było odpalone na zimnym silniku, a pomiar robiony ok 2 minuty po rozruchu.
Przy okazji, wyskakuje mi taki błąd po podłączeniu się do ABS (jednak na desce nie mam żądnego błędu przy wciskaniu pedału hamulca - także to chyba nie czujnik)
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Takie statyczne zdjęcia niewiele pokazują, najwygodniej kluczowe parametry oglądać na wykresie razem z oczekiwanymi (desired) odczytami, i najlepiej w czasie jazdy. _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
dziękuję za odpowiedź,
problemem jest to, że ja jestem - jak wielu z użytkowników forum - co najwyżej mechanikiem AMATOREM.
Nie chcę z każdym głupstwem podjeżdżać do serwisu, bo lubię pogrzebać sobie przy aucie.
Potrafię wymienić części i co nieco naprawić, ale powiem szczerze, że wartości w parametrach to dla mnie trochę magia. Chylę czoła mechanikami.
Nie wiem gdzie szukać prawidlowych wartości jak choćby ciśnienie paliwa czy jakość powietrza dolotowego (intake air quality( [i dlaczego tak bardzo różni się od żądanej jakości powietrza (desired intake air quality)
wracająco do błędu z ABS, co masz na myśli mówiąc o kontrolce na panelu?
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
To jest sporo opisywania a odczyty na wykresie też potrafią subiektywnie wyglądać, zwróć uwagę na wykres ciśnienia na szynie CR, Fuel Pressure wraz z oczekiwanymi, wykres przepływonierza (Intake Air Quantity) wraz z oczekiwanymi. Faktycznie patrząc na ten parametr przepływomierza to wygląda podejrzanie, jeżeli na tym przepływomierzu jest przejechane dużo km (ponad 60tkm) to ja bym go profilaktycznie wymienił. Jeszcze wykres sprężarki (boost pressure). Generalnie przebiegi na wykresach powinny się możliwie najlepiej pokrywać. Ile pali Ci to auto, trasa/miasto.
Temat ciekawy i dotychczas nie poruszany, ... czekamy na wiedzę innych forumowych fachowców . _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
dzięki za odpowiedź,
jeszcze z miesiąc temu cieszyłem się i pokazywałem innym, że bez kilmatyzacji jadąc sam w trasie spalił mi tylko 4,5l wg komputera.
Os tygodnia jednak po zatankowaniu do pełna i skasowaniu tripa jeżdżąć tylko po mieście (co prawda krótkie odcinki) komputer pokazuje mi spalanie - o zgrozo! - 9,9l. Uznałem, że to trochę za dużo jak na diesel, także podpiąłem się po FiatEcuScana. Z błędów pokazuje mi tylko EGR, ale mam go zaśpepionego.
Auto jest dynamiczne, nie straciło na mocy. Zastanawiała mnie ta przepływka, że coś jes nie tak, ale auto dobrze wkręca się na obroty.
Auto mam niecałe 3miesiące, także nie mogę powiedzieć co i kiedy było wymianiane - przepływka możę miec ponad 60tys..
wszystkie poza intake air quantity w miarę się pokrywają, to też coś
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Spalanie dużo za duże, mi w W-wie, teraz latem bez klimy pali 5,8l, jeżdżąc normalnie, wymień filtr paliwa i powietrza, wymień przepływkę (only Bosch), obserwuj na wykresie ciśnienie doładowania wraz z oczekiwanym, sprawdzaj odczyty czujników (na logikę możliwej temperatury) ; powietrza, paliwa, silnika. Jak nie jesteś pewien wymień rozrząd (sprawdź wygląd paska), regulacja rozrządu.
EDIT Teraz dopiero zobaczyłem ten temat z nieszczelnością, trzeba było to napisać tutaj, przy tej nieszczelności musiałeś mieć złe odczyty ciśnienia doładowania, i jak najbardziej może to być powodem dużego spalania, zlikwiduj tą nieszczelność. _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
dzięki za odpowiedź,
niestety aso nie jest mi w stanie pomóc jeżeli chodzi o oring przy łączeniu przepustnicy z zaworem motylkowym- muszę sobie sam coś dobrać; ew. zrobie silikonem, może go nie wydmucha;
w ogóle w eper nie mogli znaleźć samego zaworu motylkowego, nawet jakbym chciał go wymienić;
po zakupie wymieniłem od razu rozrząd, możliwe filtry - powietrza, oleju, paliwa, pyłkowy; wiem, że termostat mam do wymiany i we wtorek powinienem go mieć (albo od początku to zauważyłem, a spalanie teraz latem i tak było dobre, także to nie wina termostatu taki duży skok spalania);
spróbuję odpiąć dziś przepływkę, ale prócz tego spalania auto dobrze wchodzi na obroty, nie dymi, nie kopci;
EDIT: zauważyłem, że piszesz o ciśnienie doładowania, ale mnei pokrywa się z żądanym; największa różnica to właśnie z tą dawką ilości/jakości powterza; jak w poniedziałek nie dostane żadnego oringa do tej nieszczelności, to zamaluje silikonem i wówczas pokaże parametry;
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
Odpięcie przepływki to taki mit forumowy, tylko przy specyficznych uszkodzeniach przepływki jej odpięcie może spowodować że auto będzie "lepiej" jeździło. W wielu przypadkach opisanych na forum, odpięcie przepływki powodowało większe zamulenia auta, dymienie. Pewnym wskazaniem może być zakres parametru napięcia (V) Air Flow Signal, które powinno zmieniać się w miarę szerokim zakresie do 4,7V (w czasie jazdy, przyśpieszania), tylko że ja napięcie sprawdzam woltomierzem dołączonym do złącza przepływki, ale przez program może też będzie poprawnie.
Co do tego odczytu ciśnienia doładowania to więcej nie podpowiem, po prostu uszczelnij to, wyczyść profilaktycznie czujnik ciśnienia doładowania, jak chcesz być dociekliwy to podłącz manometr i zobacz jak dmucha turbo.
Sprawdź czy nie masz przedmuchanej tej zaślepki EGR. _________________ Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
dziękuję za pomoc,
zaśpelka egr jest cała - właściciel mówił, że dołożył ją zeszłego lata, ponieważ odłączałem egr właśnie, aby sprawdzić czy jest na pewno zamontowana;
po uszczelnieniu nieszczelności i podłączeniu nowej przepływki (na szczęście mam tę możliwość, aby nową część podpiąć i bez problemu zwrócić, gdyby stara okazałą się dobra) pokażę wartości w parametrach już na wykresach; możę wszystko wróci do normy i nie będę musiał więcej zawracać sobie, jak i użytkownikom forum, głowy
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
witam,
zlikwidowałem nieszczelność silikonem, przy okazji dolot, bo też zauważyłem, że uciekało;
jednakżę wartości w ogóle się nie zmieniły
wyjąłem więc przepływomierz i przeczyściłem go w benzynie ekstr., jednakże wartości nadal się nie zmieniły; dodam, że żadnego błędu p0101 ani p0110 u mnie nie ma
pozostaje mi poczekać do jutra po nowy przepływomierz;
Re: ( Fiat Stilo ) FiatEcuScan- prawidłowe wartości w parametrach
i co? pomogło? _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.