Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 539 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: seat Toledo II signo 1,8 20V, Bmw e90 318i
Piwa: 31/3
Wysłany: Sob 04 Wrz 2010, 14:12
Temat postu:
Wymiana napędu linki licznika (ślimaka) w CC 700
Przeglądałem to forum i podobne tematy ale nie znalazłem odpowiedzi, a mianowicie, czy można wymienić ślimak napędu linki bez rozbierania skrzyni biegów? Nie znam się się na CC bo jeżdżę innym autem ale teść mi suszy głowę żeby to mu zrobić. Obejrzałem, trochę podpytałem i mnie się wydaje, że demontaż skrzyni konieczny ale też spotkałem się z stwierdzeniem że można się bez tego obejść. Czy ma ktoś w tej kwestii doświadczenie?
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 04 Wrz 2010, 14:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Wymiana napędu linki licznika (ślimaka) w CC 700
A co konkretnie się dzieje ze wskazaniem prędkości, że chcesz ten ślimak wymieniać ? Ten element jest w zasadzie bezawaryjny w cieniasach. Jedyne co jest awaryjne to napęd (linka) prędkościomierza.
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 539 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: seat Toledo II signo 1,8 20V, Bmw e90 318i
Piwa: 31/3
Wysłany: Sob 04 Wrz 2010, 14:30
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Wymiana napędu linki licznika (ślimaka) w CC 700
No nie wiem czy bezawaryjny ale linka cała a licznik nic nie wskazuje. Po odkręceniu jej przy skrzyni i kręceniu kołem powinna się kręcić ta widoczna część na zewnątrz ślimaka w która wchodzi linka, a tu nic. Więc co, tylko jedno- uszkodzony napęd (ślimak).
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 04 Wrz 2010, 15:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Wymiana napędu linki licznika (ślimaka) w CC 700
Ślimak jest trzymany przez jedną śrubę przykręconą z boku skrzyni, taką malutką, nie wiem jednak czy po jej odkręceniu da się łątwo go wyjąć gdyż trzymać go może sama przekładnia ślimakowa mechanizmu różnicowego. No chyba, że można by go spróbować wyjmować jednocześnie kręcąc półośką lub wygodniej, kołem.
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 657 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pisz Posiadane auto: seicento 1.1 MPI 19000
Piwa: 42/7
Wysłany: Sob 04 Wrz 2010, 15:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Wymiana napędu linki licznika (ślimaka) w CC 700
napęd linki jest trzymany jedną śrubą na klucz 10-kę i nie z boku skrzyni tylko na samej gurze , znajdziesz idąc po lince . Poodkręceniu śruby może tak łatwo nie wyjść trzeba zruszyć delikatnie uderzyć najlepiej przez jakieś drewienko ( cięrzkie dojście )lub zastosowć jakiś inny chwyt tylko delikatnie . Mam nadzieję że chodzi o 700-stkę _________________ Cieszę się że mogłem pomóc.
Re: ( Fiat Cinquecento ) Wymiana napędu linki licznika (ślimaka) w CC 700
A tak wygląda przekładnia od środka - wykręć śrubę i ciągnij za pancerz linki
Sprawdzić można patrząc na wkład linki odłączonej od szybkościomierza na pulpicie przy podniesionym boku, włączonym silniku i biegu - powinien się obracać. Jeżeli się nie obraca, sprawdź, czy wkład jest cały.
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 539 Skąd jesteś (miejscowość / region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: seat Toledo II signo 1,8 20V, Bmw e90 318i
Piwa: 31/3
Wysłany: Sob 04 Wrz 2010, 18:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Wymiana napędu linki licznika (ślimaka) w CC 700
Dzięki wam serdeczne chłopaki. Kamień spadł mi z serca, bo nie uśmiechało mi się skrzyni demontować do takiej pier.doły więc będę próbował tym sposobem. Teść raptem 70-tki nie przekracza ale truje że musi wiedzieć ile jedzie, a mnie ciężko się wykręcić bo wie że potrafię to zrobić.
Dołączył: 15 Sty 2010 Posty: 169 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: cinquecento 700 ED 93r
Piwa: 6/0
Wysłany: Sob 04 Wrz 2010, 18:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Wymiana napędu linki licznika (ślimaka) w CC 700
Mechanizm ten jest wyposażony w uszczelnienie typu o-ring, i po wykręcenu śruby będzie on wychodził z dużym oporem więc musisz użyć trochę siły. dlatego najlepiej wyposażyć się w porządny klucz np do rur.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.