Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęściksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bheesty

Dyskutant



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:28
Temat postu:

Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Witam,
Ja doskonale wiem, że było o tym wiele postów, ale podpowiedzcie proszę, bo może źle to interpretuję:

Mam wszystkie efekty padniętej dwumasy:
- drgania auta - dach szklany już robi mi sieczkę z mózgu (ale tylko na wolnych obrotach i po załączeniu klimy znikają - ostatnio coraz mniej)
- metaliczne stuki przy gaszeniu
- stuki z prawej strony silnika na wolnych obrotach

ALE:
- po wciśnięciu sprzęgła gdy gaszę ZUPEŁNIE nic się nie zmienia, również gaśnie z wyraźnym metalicznym dźwiękiem i stuknięciem, czasem mam wrażenie, jakby silnik się zatrzymywał nagle (tak jakby ktoś po przekręceniu kluczyka metalowy pręt wkładał w koło Smile )

Nie chcę podawać moich podejżeń, prosze o opinie. Może to jednak nie koło i od czego zacząć?

Bardzo dziękuję
Pozdrawiam
Łukasz

Stilo 1,9JTD 115KM 2002r 156tys km 3d
Powrót do góry
jacenty77

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 315
Skąd jesteś (miejscowość / region): kuj-pom
Posiadane auto: stilo
Piwa: 10/3
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


zacznij od kola pasowega ale to raczej dwumas. Jak chcesz to pisz na PW
bo mogę mieć
Powrót do góry
bheesty

Dyskutant



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 10:41
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


I to powodowałoby takie drgania na wolnych obrotach? Wszystko lata w aucie jak głupie, dudni, ale na kierownice za mocno się nie przenosi i po dodaniu lekko gazu drgania znikają, wystarczy 1000rpm
Powrót do góry
gokar83

Debiutant



Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 49
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Stilo 1.9 JTD
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 11:01
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


poducha skrzyni jeszcze do wymiany.
Powrót do góry
bheesty

Dyskutant



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 11:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Mówimy o tym?
http://www.fiatstilo.com.pl/sam-naprawiam/item/8-wymiana-poduszki-skrzyni-biegów

proszę kopiować link, bo nic nie mogę z nim zrobić, jest z polskimi znakami ??? Cool
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 11:03
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
gucioo21

Dyskutant



Dołączył: 22 Maj 2010
Posty: 77
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra
Posiadane auto: Stilo MW JTD 115
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 11:54
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Jednym z objawów zużycia dwumasy jest niemożliwość utrzymania płynności jazdy na niskich obrotach (np. na 1 lub 2 biegu). Jak jest w tym temacie?
Wciskanie sprzęgła chyba nic nie zmienia, bo koło dwumasowe jest "osadzone" na silniku. Wyłącza się tarcza sprzęgła. W przeciwnym razie było by to bezsensowne rozwiązenie. Wciska się sprzęgło i silnik zaczyna się telepać (lub nawe gaśnie), bo stracił "równowagę"

Co do szarpania silnika przy gaszeniu, to nie traktował by tego jednoznacznie jako winę dwumasy. W moim służbowym aucie (fakt , że Meganka) auto zawsze tak gasło (i nawet zapalało w ten sam sposób). W moim stilonie to przynajmniej (jak silnik jest ciepły) w 80% przypadków gaśnie płynnie jak benzynowy
Powrót do góry
bheesty

Dyskutant



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Sro 13 Paź 2010, 12:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


gucioo21 napisał:
Jednym z objawów zużycia dwumasy jest niemożliwość utrzymania płynności jazdy na niskich obrotach (np. na 1 lub 2 biegu). Jak jest w tym temacie?
Wciskanie sprzęgła chyba nic nie zmienia, bo koło dwumasowe jest "osadzone" na silniku. Wyłącza się tarcza sprzęgła. W przeciwnym razie było by to bezsensowne rozwiązenie. Wciska się sprzęgło i silnik zaczyna się telepać (lub nawe gaśnie), bo stracił "równowagę"

Co do szarpania silnika przy gaszeniu, to nie traktował by tego jednoznacznie jako winę dwumasy. W moim służbowym aucie (fakt , że Meganka) auto zawsze tak gasło (i nawet zapalało w ten sam sposób). W moim stilonie to przynajmniej (jak silnik jest ciepły) w 80% przypadków gaśnie płynnie jak benzynowy


Nie do końca wiem, co masz na myśli mówiąc o płynności jazdy? Chodzi o szarpanie? W zasadzie nie czuję żadnych problemów z jazda w korku (poza tym telepaniem dachu Smile ) Mogę jechać na niskich obrotach i nagle przyspieszyć (nagle, jak na diesla Smile ), mogę sobie powoli turlać się na dwójce. Ale w zasadzie płynność na tych dwóch - mocnych biegach nigdy nie jest super, bo wystarczy muskanie gazu, żeby auto lekko wyrywało.
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1792
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 12:11
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


mam to samo,

pozbyłeś się tego ultra wkurzającego problemu?

ja wymieniłem 4 poduch na nowe po zmianowe, i trochę pomogło ale nie całkowicie, wyminiłem rozrząd oraz koło pasowe dwumasowe na najnowsze dyco, dałem alternator do regeneracji w tym wymiana wolnobieżki.

na niskich obrotach drga cała buda, minimalne dodanie gazu ui nie drga.

klikanie delikatne w gaz i przez buda przechodza straszne wibracje

auto przyspiesza normalnie, itd.

To wina dwumasy?

jeżli tak to kupić valeo czy OEM?

Jacenty, możesz mi podesłać aktualna cenę na dwumasę sprzęgło i docisk?

Pozdrawiam
_________________
Sprzedam kołpaki oryginalne fiat 15"
Powrót do góry
gadu-gadu
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 13:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Adaś powiem Tyle ten typ tak ma Smile
Ja już się z tym pogodziłem:)

Stilówki JTD zawsze trzepotały kultura poprawiła się dopiero w momencie wprowadzenia multiJet w 2004/5 roku:)
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1792
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 13:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


no to jestem w szoku
Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
czyli ten dach dalej będzie mi tak napitalał?

muszę się spotkać z kimś z trójmiasta aby porównać.

byłem przekonany, że to dwumasa ma takie luzy.
może to koło valeo jest cięższe i lepiej to tłumi?
jeżeli było tak w std to jestem bardzo zdziwiony.

TDI w porównaniu do mojego to nie trzęsie

spróbuję narysować amplitudę drgań koła kierownicy na kartce Wink

pozdrawiam
_________________
Sprzedam kołpaki oryginalne fiat 15"
Powrót do góry
gadu-gadu
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 13:58
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Każde JTD trzęsie i nie wierze ludziom jak mówią ze wymienili poduszkę to już nic zero drgań. Zmniejszyły się na pewno ale i dalej będą odczuwalne.
A ty Adaś masz dach typu sky window czy dołożony poz fabryka ?

Zazwyczaj awaria dwu-masy objawia się wypadaniem biegów w momencie przełączalnia oraz utrudnieniem.
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1792
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Sro 22 Gru 2010, 14:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


mam ten płatowy tak jak w folderach. Very Happy

biegi wchodzą raczej bez problemów.

ciekawe jaka jest różnica wagi dwumasy OEM i valeo

postaram się to zaraz odgrzebać

Pozdrawiam

edit:
nie mam w eperze wagi Sad
_________________
Sprzedam kołpaki oryginalne fiat 15"
Powrót do góry
gadu-gadu
bheesty

Dyskutant



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 15:48
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


Odświeżę temat, bo mi post skasowano:

Czy przy wymianie koła dwumasowego wymieniamy kompletne sprzęgło? I teraz czy kompletne sprzęgło do 1,9JTD 115KM 2002r ZFA19200000175616 z klimatyzacją, to:

- tarcza i docisk - link allegro
- łożysko (które nie występuje w komplecie)
- aktywator sprzęgła - link allegro

Co wymienialibyście, gdyby w Waszym aucie było wywalone tylko koło dwumasowe? Sprzęgło chodzi bardzo poprawnie, bierze gdzieś w połowie, nie wykazuje oznak ślizgania itp. Wymieniam koło, bo telepie mi budą i trzaska przy gaszeniu.

Pozdrawiam i z góry dziękuję
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1792
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 15:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


ja bym wymienił wszystko

czyli dwumasę
docisk
sprzęgło
łożysko z wyprzęgnikiem czy jak to się nazywa

pozdrawiam
_________________
Sprzedam kołpaki oryginalne fiat 15"
Powrót do góry
gadu-gadu
bheesty

Dyskutant



Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: BMW E60 530d 218KM 2003r i Mercedes A 170CDi 95KM 2003r
Piwa: 1/6
Wysłany: Wto 25 Sty 2011, 15:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Przecież to nie koło dwumasowe - zatem co?


A czy to co podałem (aktywator sprzęgła) to jest właśnie łożysko z wysprzęglikiem, bo nie znam w ogóle tych pojęć.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat

Croma

12 900

2006r.

186 000 km

pomorskie

Fiat

Sedici

16 900

2007r.

170 953 km

śląskie

Fiat

500x

52 990

2017r.

21 460 km

kujawsko-pomorskie

Fiat

Panda

15 900

2012r.

113 139 km

śląskie

Fiat

Tipo

40 990

2017r.

27 172 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System